Perwatakan Lelaki Boleh Berubah Disebabkan Faktor Usia? Ini Jawapannya..

Setiap kali jejaka melangkau usia, pasti ada sesuatu bermain di benak mindanya. Entah apa yang difikirkan, terselit nakal yang sukar diramalkan.

Semakin jauh usia ditinggalkan semakin tinggi keingginan yang dihajatkan. Jadi, kenali perilaku jejaka mengikut peredaran usia mereka.

USIA 20-AN

Kerap Memikirkan Tentang Wanita dan Seks

Usia 20-an adalah fasa permulaan seseorang lelaki itu mengenali dunia secara rawak. Inilah saat baru berjinak-jinak dan bertindak liar mengikut keingginan.

Tidak hairan di usia ini rmai lelaki sekitar 20 hingga 25 tahun kerap bertukar pasangan. Berseronok adalah segalanya, terdapat satu fakta megnatakan remaja lelaki akan memikirkan perihal seks setiap empat saat dalam mindanya, disebabkan itulah bimbingan keluarga sangat penting sekitar usia ini.

Memberontak Adalah Perkara Biasa

Di usia remaja, pelbagai perkara ingin dicuba, jika ia tidak terlaksana maka jiwa mula memberontak demi mendapatkan apa yang dimahukan.

Semakin ia ditegah semakin itu mereka cuba lakukan, di dalam lingkungan umur ini mereka ingin melakukan sesuatu yang tidak terjangkau dan segala-galanya dibuat mengikut emosi tanpa memikirkan natijahnya.

Sukar Lekat Di Rumah

Lihat sahaja rakan-rakan lelaki kamu, adakah mereka kerap berada di rumah ataupun leih memilih untuk keluar melepak bersama teman-teman.

Di usia ini, remaja lelaki tidak suka dipaksa untuk lekat tinggal di rumah kerana baginya inilah ruang buat mereka mengenali dunia dan mengecap erti kebebasan.

USIA 30-AN

Matang Memilih Pasangan

Jika di usia 20-an jejaka asyik mencari sesuatu yang berbentuk hiburan, tiba di fasa 30-an lelaki mula berubah menjadi seorang yang sangat matang terutama dalam perihal hubungan.

Inilah peringkat awal mereka mencari arah membentuk peribadi diri serta menetapkan pasangan sebagai peneman hidup abadi selamanya.

Mantapkan Kestabilan Ekonomi

Peringkat usia ini juga digunakan jejaka untuk bekerja lebih keras bagi menjamin kestabilan ekonomi dirinya.

Impian dan cita-cita untuk memiliki sesuatu yang diimpikan sejak usia muda diluahkan sebaiknya, bagi mereka inilah masa untuknya mengukuhkan kedudukan kewangan serta mengumpul aset sebanyak yang mungkin agar masa mendatang hanya senyuman bakal diukir.

Arif Perihal Politik Dan Dunia

Lingkungan usia ini juga melihat lelaki lebih bijak dalam menyusun masa hadapan dengan cemerlang.

Oleh itu perihal dunia dan politik mula menjadi topik perbualan harian, tiada lagi kisah dingeng kosong untuk diperbincangkan. Segala-galanya perlu fakta agar agar tidak ketinggalan dek masa dan angan-angan.

USIA 40-AN

Ingin Dihormati

Apabila seseorang lelaki itu mencecah usia 40-an, kebiasaannya kehidupan mereka lebih stabil dan ingin dirinya dihormati setimpal dengan kedudukan ketika itu. Selain mahu dikagumi, mereka sedaya upaya membentuk diri agar menjadi ikon untuk keluarga mahupun masyarakat.

Semakin Hebat Dalam Bergaya

Orang cakap, semakin tua semakin tinggi saham mereka. Memang benar, apabila seseorang lelaki itu berada di lingkungan usia ini, mereka ibarat muda terkena simptom ‘gatal’. Ada juga yang mula perasan muda dengan bergaya sakan kerana enggan dilabel tua dan sebagai teknik mencuri perhatian sang pasangan.

Tidak Suka Perkara Remeh

Di usia begini, tahukah kamu lelaki lebih bersifat sensitif dan tidak gemar diperlakukan seperti budak-budak serta dambakan privasi.

Jauhkan diri dengan perihal remeh yang mungkin boleh menimbulkan kemarahannya, usah timbulkan persoalan pelik dan berbicara perkara tidak rasional sewaktu mula berbicara.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *